Метою державної Національної програми "Освіта" ("Україна ХХІ ст.") є виведення освіти в Україні на рівень розвинутих країн світу, що можливо лише за умов відходу від авторитарної педагогіки і впровадження сучасних педагогічних технологій. Саме цим зумовлена зараз увага педагогів, методистів до інновацій.

 Термін "інновація" означає оновлення процесу навчання, який спирається, головним чином, на внутрішні фактори. Запозичення цього терміна пов'язане з бажанням виділити мотиваційний бік навчання, відмежуватися від чергових "переможних методик", які за короткий час повинні дати максимальний ефект незалежно від особливостей класу та окремих учнів, їхніх бажань, здібностей тощо.

    Поняття "технологія" виникло у світовій педагогіці також як протиставлення існуючому поняттю "метод". Недолік методу полягає в його негнучкості та статистичності. Широкого поширення термін "технологія" ("технологія в освіті") набув у 40-х рр. і був пов'язаний із застосуванням нових аудіовізуальних засобів навчання. У 60-х рр. поняття "технологія освіти" розглядалося під кутом зору програмного навчання і використання обчислювальної техніки у навчанні.

З початку 80-х рр. все більше вживається термін "педагогічні технології". У визначенні Їхньої суті немає єдиного погляду: одні розуміють це як певну систему вказівок щодо використання сучасних методів і засобів навчання; інші цілеспрямоване застосування прийомів, засобів, дій для підвищення ефективності навчання; треті - цілісний процес визначення мети, обгpунтування плану і програми дій та навчальних методів. Кожний з цих підходів має право на існування, бо охоплює різні сторони навчального процесу. Тому існує велика кількість педагогічних технологій.

  Отже, "інноваційні технології" - це цілеспрямований системний набір прийомів, засобів організації навчальної діяльності, що охоплює весь процес навчання від визначення мети до одержання результатів. Система грунтується на внутрішніх умовах навчання. Тому "педагогічні технології" пов'язані з ідеями і досвідом психології, соціології, системного аналізу тощо.

Педагоги нашого дошкільного закладу чітко усвідомлюють, що на сучасному етапі розвитку суспільства ефективне вирішення пріоритетних завдань розвитку, навчання та виховання дітей неможливе без пошуку оптимальних форм організації освітнього процесу, використання перспективного передового досвіду, а також здійснення інноваційної діяльності. Тому вони в постійному пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних проблем прямими продуктами яких можуть бути нові навчальні технології, оригінальні ідеї, форми та методи виховання, нестандартні підходи в освітньому процесі. Вихователі чутливі до продуктивних інновацій, бо розуміють, що побічним продуктом інновації є зростання майстерності педагога, рівня його культури, мислення, світогляд.


Використання інноваційних технологій- ЛЕГО ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК 

ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК - це практичний інструмент для навчання, це технологія навчання. Виконуючи веселі завдання і граючись набором з  шести різнокольорових цеглинок LEGO DUPLO,діти тренують  пам’ ять, розвивають моторику і мислять творчо. Крім того, використання цієї технології дає можливість адаптувати і, звичайно, створювати власні завдання відповідно до вмінь та інтересів дітей.

 

ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК-це ціла палітра гри, яка охоплює конструкторсько-будівельну,вільну,сюжетно-рольову,розвивальну,рухливу гру та гру за уявою; гру індивідуальну, самостійну та гру в парах ,у міні групах, групах та командах; гру з однолітками та гру  з дорослими, тощо. І кожен із цих різновидів гри вносить свій незамінний вклад у всебічний розвиток особистості дитини.

Запроваджуються елементи технології в роботі
вихователем Кучеренко Тетяною Сергіївною


Формування логіко-математичної компетенції дошкільників

шляхом використання логічних блоків Дьєнеша»

Суть інноваційної технології.  Логічні блоки Дьенеша - абстрактно-дидактичний засіб. Це набір фігур, що відрізняються одна від одної кольором, формою, розміром, товщиною. Ці властивості можна варіювати, однак найчастіше на практиці використовуються три кольори: червоний, жовтий, синій; чотири форми: коло, квадрат, трикутник, прямокутник; по дві характеристики величини: великий і маленький та товщини: тонкий і товстий. З логічними блоками дитина виконує різні дії: викладає, змінює місце, прибирає, ховає, шукає, розподіляє між "посвареними" іграшками та т.п., а по ходу дій, розмірковує.

Запроваджуються елементи технології в роботі
вихователем Кононенко Ірина Сергіївна




«Нетрадиційні засоби розвитку мовлення з дітьми раннього віку, ігри з сухим басейном»

Суть інноваційної технології. Ігри з кульками сухого басейну цікаві й надзвичайно ефективні для успішного розвитку дітей із будь-яким типом темпераменту. Сором’язливим та нерішучим малюкам вони дають змогу розкритися і подолати власні психологічні бар’єри. Занадто активних навчать організованості і витримки. Крім того, робота із кульками сухого басейну швидкими темпами розвиває мовлення дітей, сприяє їх активному спілкуванню та згуртованості.

Запроваджуються елементи технології в роботі
вихователем Проніною Н. П.
 


«Елементи ТРВЗ, як засіб розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку»

Суть інноваційної технології. Розкрити і сформувати творчі здібності, творчу уяву дитини і на грунті творчого джерела навчити самостійно здобувати знання та вміння. Дана технологія вчить мислити системно, вона направлена на те, щоб допомогти педагогам та дітям побачити багатогранність оточуючого світу, його протиріччя та закономірність розвитку. ТРВЗ допомагає розбудити в дитині особистість, активізувати його творчий потенціал, розвиває уяву, кмітливість, фантазію, увагу, пам'ять, мовлення.

Запроваджуються елементи технології в роботі

вихователем Кейзеровою Г. О.


 «Методика навчання дітей раннього віку Глена Домана»

Суть інноваційної технології. Глен Доман — американський лікар-нейрохірург, який займався розробкою системи реабілітації дітей з важкими порушеннями в роботі мозку. У цій програмі особлива увага приділена карткам з комбінаціями яскравих точок, зображеннями різних предметів, зі словами. Коли безнадійно хворі і відсталі діти почали не тільки наздоганяти, а й випереджати однолітків в інтелектуальному розвитку, з'явилася ідея використовувати цей метод у навчанні дітей. Глен Доман удосконалив свою програму, і вже понад півстоліття вона є однією з найпопулярніших в ранній педагогіці. Основний постулат методики: «Мозок росте тільки коли він працює». Тому з самого раннього віку дитячий мозок треба завантажити. Навчання за Доманом нагадує введення інформації в комп'ютер. З трьохмісячного віку дитині з певною частотою за кілька секунд демонструються картки з комбінацією картинка + слово або просто слово. З часом ці картки поділяються на тематичні серії. Такі заняття треба чергувати зі спеціальними фізичними вправами, адже розвиток мозку неможливий без належної рухової активності. Керуючись цими принципами, за твердженням автора, будь-яку дитину можна виховати генієм.

Запроваджуються елементи технології в роботі
вихователем Казимирчук Л.М.